به نظر میرسد جانمایی نادرست شرکت بهینهسازی مصرف سوخت ذیل شرکت ملی نفت، موجب توقف یا کندی پروژههای بهینهسازی شده است در حالی که به عقیده کارشناسان بهتر است این شرکت ذیل یک نهاد فراوزارتخانهای فعالیت کند.
در راستای طرح «ساماندهی ناوگان و رانندگان وانت بار فعال در بخش حملو نقل عمومی جادهای» و تخصیص سوخت بر اساس پیمایش، رانندگان و مالکان وانت بار برای دریافت کارت هوشمند فراخوانده شدند.
پس از آنکه رئیس صنف جایگاهداران کشور اعلام کرد که در روزهای اخیر شاهد مشکلاتی بابت سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی هستیم که بعضا با اعتراض مالکان خودرو همراه بوده و البته جایگاهداران در این مورد تصمیمگیر نیستند، مدیرعامل شرکت پخش فراوردههای نفتی در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در واکنش به خبرهایی در خصوص حذف کارتهای سوخت جایگاه داران و احتمال افزایش قیمت بنزین، این موضوعات را تکذیب کرد و گفت: هیچ تصمیمی در این موضوعات اتخاذ نشده است.
رئیس صنف جایگاهداران کشور با انتقاد از عدم پرداخت حق العمل متناسب برای جایگاه داران، گفت: علی رغم رتبه دوازدهم جهان از نظر میزان توزیع سوخت، به لحاظ سوددهی رتبه صدم را دارا هستند.
مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم گفت: خوشبختانه در تحریمهای دوم با توجه به استفاده از تجربه دور زدن تحریمهای دوره اول، میزان مصرف سوخت کاهش پیدا نکرد و اتفاقا روند مصرف سوخت افزایشی بوده چراکه فعالیت کشتیها رشد داشت و تنها مسیرها تغییر کرده است.
دولت مکلف شد هر سال مبلغ سوخت مصرف نشده و یا تخصیص حواله معادل آن به شکل سبد سوخت مایع یا معادل نفت خام به تولیدکنندگان نیروگاه های تجدیدپذیر را در بورس انرژی پیش بینی کند.
رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: جایگاههای سوخت با زیان انباشته مواجهند و شرایط طوریست که رایزنیها برای واقعی سازی و اعلام میزان حقالعمل ۱۴۰۱ جایگاهها بدون ورود شخص رئیس جمهور به مساله محقق نمیشود. ما از ایشان انتظار داریم ناجی جایگاهداران و کارکنانشان باشد.
معاون وزیر نفت گفت: متاسفانه از سال ۹۲ تاکنون یک مخزن فراورده های رنگی ساخته نشده است که نتیجه آن صادرات بنزین با یک سوم قیمت عرضه داخلی در ایام کرونا شد.
حدود پنج روز آخر هر ماه، صف های طولانی خودروهای سنگین برای دریافت نفت گاز (گازوییل) با نرخ آزاد در یکی از جایگاه های سوخت شهر لار مرکز لارستان فارس تشکیل می شود که با شایعه کمبود سوخت همراه است؛ بررسی خبرنگار ایرنا نشان داد که این موضوع صحت ندارد و پای قاچاق سوخت در میان است.
شرکتهای انرژی انگلیس اعلام کردند بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از مردم کشور با افزایش دوباره قیمتها در ماه اکتبر وارد فقر سوخت میشوند و زمستانی وحشتناک در انتظار آنهاست.
درحالی مشاور رئیسجمهوری از انتقال بخشی از سهام کشتیرانی در بانکرینگ قشم به مناطق آزاد خبر داده بود که مقام مسئول کشتیرانی گفت: سایت بانکرینگ سلخ قشم به عنوان پایگاه تدارک سوخت دیزل "آلترا" کشتیها فعالیت خود را آغاز کرد.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت پالایش و پخش گفت: نخستین موافقتنامه جایگاه عرضه سوخت مایع تمام الکترونیکی از طریق سامانه «درگاه ملی درخواست مجوز جایگاه سوخت» شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران صادر شد.
تعداد پالایبشگاههای کشور ثابت است و بنزین تولیدی هم محدود است، برای تولید بیشتر یا باید پالایشگاه جدید احداث کنیم و یا اینکه پالایشگاههای قدیمی را بهبود کیفیت دهیم. یعنی سهم تولید بنزین از هر بشکه نفت را افزایش دهیم که هر دو اقدام مستلزم سرمایهگذاری است.
مدیر سابق پروژه کارت هوشمند سوخت گفت: مصرف بنزین در سالها و ماههای اخیر مخصوصا بعد از فروکش کردن بیماری کویید 19 روند افزایشی چشمگیری داشته اما قطعا در کوتاه مدت واردکننده بنزین نخواهیم شد.
وزیر نفت با اشاره به اینکه در عمر هفت ماهه وزارت نفت تاکنون ۱۶.۵ میلیارد دلار قرارداد جدید امضا شده است، گفت: این قراردادها چند برابر قرارداد ایران با توتال برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بود.